Keizerfrak Diners: Matt & Camille

Geen stopmotion helaas deze keer want hardware-problemen. Maar dat maakt de gasten van de tweede Keizerfrak Diner niet minder interessant natuurlijk.

292022_10150354896647192_587754259_n

De menu

Gebraden eendenborst met aardappelen en groenten in de oven

Gespreksonderwerpen

Kapow, The voice van Vlaanderen, nostalgisch mijmeren over vroeger en vooral veel lachen.

Matthias

303238_10150882462020075_1835284603_nMistah Matt aka Matthias Hoogewys is by far één van mijn beste maten. We gaan dan ook al een hele tijd terug. Allebei van Oostduinkerke met slechts een duin tussen onze huizen. Samen skaten, rondhangen, dom doen en puberen. Veel zotte verhalen en avonturen. Denk meisjes, kwajongensstreken en hiphopnummers opnemen in zijn garage.

Een jaar ouder dus kon hij Gent al verkennen en mijn mentor spelen toen ik er toekwam. Uiteindelijk zijn we er zelfs met de twee andere Crapulos gaan samenwonen. Yes, Los Party Crapulos was ons collectiefje waarmee we vooral het nachtleven onveilig maakten. Schone tijd no doubt.

Reizen is nog zo’n constante. Roadtrips naar Baskenland, een gestoorde reis naar Indonesië en drie seizoenen in Les Landes om er surfles te geven. En yes ook daar te veel anekdotes.

En ook nu lopen we geregeld elkaars deur plat. Minder dan vroeger door drukke agenda’s maar nog steeds even naturel. Samen trips plannen, ideeën voor de toekomst bedenken, Kapow uitwerken, Fifa spelen, …

Als je hem in actie wil zien, momenteel is hij bezig met nieuwe mixtapes en hou zeker de site van Kapow en zijn eigen Tumblr in de gaten voor komend nieuws.

Camille

201184_474185649280015_28440556_oCamille ken ik van op Artevelde. Eén van haar vriendinnen zat in mijn klas en zo kruisten onze wegen. Uiteindelijk belandde ze zelfs naast me in de aula van de communicatiewetenschappen. Enter Matthias. En ondertussen zijn ze al zes jaar of zoiets samen. Zalig koppel! Altijd lachen.

Goeie zangeres trouwens! Helaas weinig van terug te vinden op het net dus zal je me maar moeten geloven op mijn woord. Momenteel zit ze bij WWF, is ze één van de drijvende krachten achter Swishing en zingt ze af en toe eens een reclamespotje in. Maar ze is vooral een zalig persoon. Bijna altijd goedgezind, gezond naiëf en enthousiast.

Plaats een reactie