In de bus: Kellogg’s, Just-Eat, Nespresso en give-away

nespresso

De postbus zat weer goed vol de afgelopen weken. Allemaal goodies. Een overzicht.

Kellogg’s

Hier Tony, pas geven, we spelen samen, jaaa! Eigenlijk ken ik Kellogg’s alleen maar van de ontbijtgranen. Maar blijkbaar hebben die nog een heel ander assortiment ook. Chips bijvoorbeeld. Met de Special K Cracker Crisps brengen ze gepopte chips uit, op basis van aardappelen. En dat met 60% minder vet. Vier smaken; zout, paprika, Sweet Chilli en onion sour cream.

kelloggs

Ze zijn alvast goed krokant. Niet zoals gewone chips, iets luchtiger. Zout vind ik behoorlijk lekker, maar Sweet Chilli is me iets te sterk geparfumeerd. Nu ja, heb ik ook met andere chips in dat smaakdepartement. Ik zou het durven serveren, hoewel de prijs een spelbreker kan zijn als er veel volk komt.

Ik mag trouwens een Kellogg’s testpakket weggeven. Zit daarin:

  • doosje Cracker Crips Sweet chilli
  • doosje Cracker Crips sea salt
  • een kommetje
  • een DVD van the Holiday
  • een geurkaars

Hoef je niet veel voor te doen. Enkel je favoriete ontbijtgranen in de comments zetten en dan laat ik een randomizer er iemand willekeurig uitkiezen.

Just Eat BestelToppers

Ik kan de keren niet meer tellen dat ik via JustEat eten besteld heb. Heel vaak een redder in nood. En nu komen ze met de BestelToppers af. Aan de hand van meer dan 40.000 reviews hebben ze ruim 500 bezorgrestaurants een waardering toegekend. De absolute nummer 1 is Pizza Masters in Hasselt maar je kan ook op provincie en stad selecteren. Ik mocht de Gentse nummer één proberen aka Pitza Service Gent.

bezorgtopper

Uitgebreide kaart, lekkere pizza’s (ja ik probeerde er meerdere), goeie cheesy sticks en een snelle levertijd. Terechte topper. Hoewel The Ribhouse voor mij nog steeds de ultieme besteltopper blijft.

Nespresso Colombian Terroirs

Feest! De nieuwe Grand Crus van Nespresso zijn er. Helemaal uit Colombia deze keer. Twee arabica’s uit de Cauca en Santander-streek. De Cauca (groene capsule) is behoorlijk pittig, beetje fruitig en heeft een intensiteit van 6. De Santander (bronzen capsule) komt uit een drogere regio en heeft meer een karamelsmaak. Smaakt ook meer naar het rooster. Intensiteit 7 dus een goeie opkikker. Je drinkt ze allebei best als een espresso (40ml). De Cauca kan ook als cappuccino en de Santander past in een latte macchiato.

nespresso

Ik vind ze allebei heel lekker, liefst zonder melk. Als ik moet kiezen, dan ga ik voor de Santander omdat hij iets krachtiger is.

Verkrijgbaar vanaf 20 maart.

6 Comments

  1. Chips zijn mijn grote verslaving, dus ik waag mee een kansje🙂

    Mijn favoriete ontbijtgranen (wat een woord) zijn Quaker Cruesli met banaan en chocolade. Alleen hebben ze sinds kort beslist om die uit het assortiment te halen dus nu moet ik het met de chocolade & noten versie doen, meh.

  2. Mijn favoriete ontbijtgranen zijn eigenlijk Smacks van Kellogs, maar die zijn zo mierezoet dat ik ze eigenlijk nooit koop, het is gewoon suiker in een kommetje. Ik hou het op special K.

  3. mijn lievelings ontbijtgranen, als ik die eet, zijn die van Special K met melkchocolade. Maar meestal eet ik haverzemelen of havermout met melk.
    Chips is mijn grootste verslaving. Ik heb ook gelezen dat smaakversterker E621 heel slecht zou zijn. Vandaar misschien dat ik eczeem heb.😦 Hopelijk zit dat niet in de chips van Kellogs. Zou ik toch eens moeten proberen. Maar waar kan je ze krijgen? Misschien wel in mijn brievenbus… :-p

Geef een reactie

