Win een HP Envy notebook

c03923355

Ik ga eens iets katholiek uitsteken. Neen, je hoeft je kinderen niet alvast veilig weg te stoppen. Sinterklaas spelen, dat ga ik doen. De lieverds van HP staken onlangs een laptop in de bus die ik uitvoerig mocht testen. En erna wegschenken! Maar geen stress, ze gaan hem eerst volledig opkuisen. Dus geen bizarre internetgeschiedenis en van die dingen. Gloednieuw!

Wat moet je doen?

  1. Like de pagina van HP Belgium.
  2. Like de Tjoolaard-pagina. Beetje cross-selling kan nooit geen kwaad.
  3. Wees creatief rond het thema Sinterklaas en HP. Een zelfgeschreven Sintlied, een photoshop, een tekening, film, alles kan en mag!
  4. Stuur het op naar ikluister@nielvanherck.be of zet het in de comments. Zes december is de deadline
  5. Samen met de jury van HP halen we er dan een winnaar uit. Die mag zijn brievenbus uitbreken zodat de HP Envy erdoor kan.

Wat is de HP Envy?

Eerst en vooral, ik ben een switcher. Op het werk prijkt een PC met windows 7, terwijl ik thuis briel op een Macbook Air. Als ik tussen die twee moet kiezen, dan ga ik resoluut voor mijn Macbook. Gewicht, batterijduur, besturingssysteem en Totoro-sticker! Kan geen PC tegen op. Nu, niets hield me tegen natuurlijk om de HP Envy Notebook eens op een grondige screening te trakteren.

Design

Ziet er goed uit. Aluminium case, zwarte rand rond het scherm, zwart klavier. Voor de rest niet te veel prullen en prollen. Zo heb ik het graag. Sober. De link met MacBook is natuurlijk heel snel gelegd aangezien die er wat hetzelfde uitziet. Serieuze bieste met zijn 17 inch maar al bij al valt het gewicht nog goed mee. Nog geen drie kilo en drie centimeter dik. Ok ik zou hem niet meepakken op reis om die reden, maar dat is ook niet de bedoeling denk ik. Enige wat ik zou toevoegen is een uitschuifbaar handvat. Kan je hem wat makkelijker rondsleuren in je huis.

Scherm en geluid

Ik blijf erbij, hoe groter je scherm, hoe leuker om erop te werken. Zo’n 17 inch, het blijft toch leuk om naar te kijken. Zeker als de kwaliteit nog eens goed zit ook.  Ik draaide er de Blu-ray van Into the Wild op en die moest niet onderdoen voor mijn televisiescherm. Dankuwel NVIDIA en Intel. Lijkt me trouwens ook een goed toestel om mee te gamen. Enige minpunt is dat er soms wat reflectie op het scherm zit.

Maar het zotste vond ik de ingebouwde speakers. Hier onderscheidt het toestel zich echt van de doorsnee laptops. Vier ingebouwde  luidsprekers, Beats Audio en twee kleine subwoofers. Die geven een redelijk vol geluid, ook als het volume de hoogte in gaat. Films checken zonder extra speakers of koptelefoon is perfect mogelijk. Pas op, het blijft een laptop hé, maar wat eruit komt is al stukken beter dan gelijk wat ik ooit al gehoord heb.

Performance en extra’s

Niets op aan te merken op zijn prestaties. Ik draaide er vlot Photoshop op, monteerde er een filmpje op en liet die renderen. Geen problemen. Onder de kap zit een Intel Core i7 -processor (2,4 ghz, 6mb cache, quadcore) en 16 gb DDR3 RAM. Niet voldoende? Vier vijzen losdraaien en je kan erbij proppen wat je maar wil. Ongeveer toch. Batterij gaat ook redelijk lang mee. Dikke vijf uur constant werken moet toch lukken.   

En er zit nog heel wat extra op de notebook. DVD-brander, Blu-ray speler, HD webcam, vingerafdrukscanner, HDMI-aansluiting, 4 USB3-poorten, cardreader, …

Enige wat me echt stoorde aan de laptop is Windows 8. Duurde toch wel even tegen dat ik weg was met het systeem. Zit niet allemaal even logisch in elkaar. Zeker niet als je eigenlijk een Mac-besturingssysteem gewoon bent. Maar dat zijn dingen die ook wel wennen natuurlijk.

Besluit

HP omschrijft deze notebook als een ‘premium entertainment pc’ en daar hebben ze gelijk in. Het grote scherm leent zich perfect voor entertainment in alle vormen en ook het geluid is de max. De notebook is snel genoeg voor dagelijks gebruik en zelfs monteren en Photoshoppen is geen probleem. Een ideaal instrument om ergens thuis te zetten ter vervanging van een desktop-pc. Maar dan makkelijker verzetbaar. Meesleuren in de rugzak zie ik mezelf niet doen. Daar is hij net te groot en te zwaar voor. Grootste minpunt voor mij is Windows 8, maar dat is meer persoonlijk. Andere systemen gewoon.

Prijs

1.499 euro

4 Comments

  1. Sinterklaas, goedHewlett man, met je beste Packard aan. Reis ermee naar HaPeBelgium, van HaPeBelgium naar Veldegem, HPeetjes En vy Notebook, Ideetje van Van herckje, SintNoteBook mag komen!

Geef een reactie

