Twee paar sporen

dundas_subway_station_wide_train_01

Zit ik daar op een vuile gele bank in een metrostation wat voor me uit te staren. Twee paar sporen en wat voetstappen verder staat zij. Verlegen. Zwarte schoenen. Donkerblauw kleed. Fysiek kan ik zo naar haar toe springen, maar toch lijkt het zo ver. Onoverbrugbaar. Een put vol gevaar. Een onzichtbare maar tegelijk ondoordringbare muur. Twee paar sporen en wat voetstappen weg van hand in hand gehuppel door glooiende maïsvelden. Van een pseudo-realiteit waar de zon altijd schijnt. Waar helemaal geen sporen liggen.

Zit ik daar op een vuile gele bank in een metrostation wat voor me uit te staren. Twee paar sporen en wat voetstappen verder stapt ze op. Zoeft ze weg. Ik onderga.

Zit ik daar. Op een vuile, gele bank in een metrostation.

Geef een reactie

