Gadgets, gadgets, gadgets

cafe-personal-Philips-372x300

Buy it, use it, break it, fix it, Trash it, change it. Technologic. Voor zover deze uiterst nutteloze intro, maar zit je wel mooi met het nummer in je hoofd. Vorig weekend zat ik in Berlijn voor een presentatie van het nieuwe gamma van Philips en wat later ging ik langs bij Sony voor een presentatie over hun nieuwe producten. Ik haal er even de voor mij meest interessante uit. De stofzuiger die zo krachtig is dat hij een muur kan oprijden heb ik toch maar laten vallen. Zie dat mijn Sucky Sucky 5 Dollar jaloers wordt…

GranBaristo Avanti

Wat wel duidelijk was op de IFA-beurs is dat je iPad en iPhone een centrale hub worden voor alles wat in je huis gebeurt. Verlichting, televisie, luchtzuiverheid en ga zo maar door wordt allemaal bestuurbaar met een simpele app. Zelfs je koffiemachine. Met de GranBaristo Avanti van Philips stuur je namelijk een espressomachine aan via een mobiel apparaat. Je kiest zelf welke bonen, hoe sterk, hoeveel melk, hoeveel suiker enz. Er staan voorgeprogrammeerde koffies in maar je kan ook zelf gaan experimenteren.

Homecooker Next

Een keukenrobot die gewoon alles voor jou doet, daar droom ik dus van. Je kiest een recept, koopt de ingredienten en laat vervolgens een machine al het werk doen. Volautomatisch, alles perfect gekookt zoals het moet, goed gekneed en zo voort. Enige wat je moet doen is de ingredienten toevoegen. Voorlopig toch.

Soundsphere Designline

Vooral omdat ik het design ervan de max vond, maar ook het geluid dat eruit kwam was top. Ook hun Soundbar HTL9100 vond ik een vree wijs concept. Je kan er stukken box van plukken en ergens in de kamer plaatsen voor nog meer surround. Na je film plak je de boel gewoon terug aaneen tot 1 grote speaker.

M1X Dj

De M1x-DJ is een draagbare speaker met ingebouwd mengpaneel. Je sluit er je iPad op iPhone op aan en je kan gelijk waar een feestje bouwen. Ondersteund door Armin van Buuren trouwens.

Sony Xperia Z1

Een telefoon die waterdicht is, waarmee je de omgeving kan scannen om te zien waar je juist bent en wat je ziet rondom je met een 20mp camera, daar gaan een fervente reismens zijn oren van gloeien.

QX10 en QX100

Twee lenzen die tegelijkertijd ook al een camera op zich vormen. Geen body dus. Wil je toch een schermpje, dan kan je hem vastmaken aan je smartphone met een clip om er een full digital camera van te maken. Ik mag ze eens testen op mijn reis in Japan en laat weten wat ik ervan vond.

1 Comment

Geef een reactie

