Sucky Sucky Five Dollar, de robotversie

iRobot-Roomba650-chairs

Zot enthousiast toen ik te horen kreeg dat we een keukenrobot in huis gingen halen. Bleek dat ding helemaal niet op een robot te gelijken. Niet eens rondzwaaiende armen die op onelegante wijze de kat voor een stuk biefstuk zien.

Dus ging ik op zoek naar iets dat er al meer op trok. Iets om mijn leven makkelijker te maken door klusjes voor mij te doen. Huishoudelijke taken liefst want daar heb ik veel te weinig tijd voor. Iets dat automatisch beweegt en alleen gelaten kan worden. Een stofzuigerrobot!

iRobot-Roomba650-chairs

Even rondkijken op de site van Testaankoop, wat recensies gelezen op andere electronica websites en uiteindelijk gegaan voor de iRobot 650, ene uit het middengamma. Niet te goedkoop want die schijnen maar half werk te doen, niet te duur want ik moet nog op reis kunnen ook natuurlijk. Belangrijk voor mij was dat ik hem kon terug brengen indien de verwachtingen niet ingelost werden.

Ca marce!

Maar potverdikke, dat kleine ufootje komt mijn huis niet meer buiten. Zot content van. Simpel te installeren, gewoon op de knop duwen en hij zet zichzelf in gang. Even de ruimte scannen en dan volgens één of ander patroon zijn toertje doen. Hij schuift zo onder zetels, plekken waar ik anders niet stofzuig, gaat vlot over het tapijt en is bijzonder manoevreerbaar. Botst ook niet gelijk een idioot overal tegenaan.

Het eerste half uur ben ik er gewoon naar blijven staren. Zot fascinerend. Licht juichen als hij plots weer van onder de zetel kwam, met een stuk kattenspeelgoed dat al lang verdwenen was. Ik kon natuurlijk net zo goed zelf gestofzuigd hebben, maar nu laat ik hem gewoon draaien terwijl ik gaan werken ben.

De vloer is proper, de stukjes krabpaal zijn weg en nergens meer zand uit de kattenbakken te bespeuren. Maar gekst van al vond ik mijn tapijt. Zwart en rond, dus je ziet er alles op liggen. Allé je zag er alles op liggen. Sucky Sucky 5 Dollar, want zo noem ik de robot, pakt het allemaal mee, inclusief kattenhaar. Via sensoren zoekt hij de vuilste plekken en die doet hij dan extra grondig.

The downside

Veel negatiefs kan ik er niet over zeggen eigenlijk. Buiten dat je het reservoir om de twee stofzuigbeurten moet legen en geregeld de borstels en wieltjes moet uitkuisen. En je moet wel de kleine prullen van je vloer halen. De robot blijft al eens steken op een stuk touw of zo. Ook niet zo aangenaam om hem te laten draaien terwijl je thuis bent, want het maakt wel wat lawaai en hij doet er bijzonder lang over. Grondige kuiser é.

Dus kom gerust keer kijken naa mijn nieuw speeltje. En als je er zelf ene wil, ’t is hier en hier te doen.

3 Comments

  1. Wij zijn ook nog aan het twijfelen, maar zolang Karlien op ouderschapsverlof thuis is, maakt dat teveel lawaai…😉

    En dit zijn dus de momenten dat je een affiliatelink plaatst ipv. een brave tekstlink naar commerciële webshops… ;-)))

Geef een reactie

