Films: Jurassic Park 3D

JP-WhenDinosaursRuled

Mijn 400ste post op deze blog. En dat jubileum verdient een ander. Twintig jaar Jurassic Park bijvoorbeeld. Twintig jaar al, man man. Ik zie me daar nog zitten als kleine pagader in de Cine Rialto van Oostende. Bezeten van dinosaurussen dus sowieso in hun kamp. Sterf Dennis Nedry, sterf! Van de Sint kreeg ik de VHS-versie en nu pronkt de limited edition mooi in mijn dvd-kast.

De avant avant-première van Jurassic Park 3D op BIFFF in Bozar kon ik dus absoluut niet missen. En zo dachten de 400 andere enthousiastelingen er ook over. Normaal gezien komen mijn haren recht als er te veel lawaai gemaakt wordt tijdens een film, maar nu kon het allemaal. Mensen die de film nog niet gezien hadden en zo moedig waren van dat ook toe te geven, werden uitgejouwd en de begingeneriek werd door een halve zaal meegezongen. Telkens een protagonist voor het eerst in beeld kwam, werd er gejuicht en toen fuckface Nedry zijn eerste seconden kreeg, vlogen de scheldwoorden in het rond.

JP-WhenDinosaursRuled

En blijkbaar waren er nog fans van dinopower. De T-Rex werd constant aangemoedigd en iedereen ging uit zijn dak toen de Tyrannosaurus uiteindelijk de held van de dag werd. Een verdwaalde cosplayer liet zelfs zijn hoorn door de zaal schallen.

De film zelf blijft legendarisch natuurlijk. Weinig verouderd op wat elementen na. Interactieve cd-roms, waaaaw. De kleuren en beelden zijn goed opgesmukt, de soundtrack zit goed en ook de 3D biedt een meerwaarde. Heel even had ik de neiging mijn arm uit te steken zodat de T-Rex mijn nagels kon knippen. En eindelijk nog eens Jurassic Park zoals je hem moet zien; op groot scherm!

1 Comment

Geef een reactie

