Sony productvoorstelling

foto door @boskabout

Zonder echt aan de discussie rond het ‘omkopen’ van bloggers te willen meedoen, eergisteren werd ik uitgenodigd door Sony om er hun productgamma voor 2013 te bezichtigen. Al wat ik wil zeggen over de ethiek van dit gegeven; aangezien mijn blog niet afhankelijk is van gelijk welke inkomsten, hoef ik me er ook niet door te laten leiden. Noch qua schrijfstijl, noch qua inhoud. Lekker makkelijk. Als ik een product of merk dus niet goed vind, dan zeg ik dat gewoon. En uiteraard selecteer ik vooraf waar ik naartoe wil gaan. Want time is wel degelijk money.

Sony wou ik dus wel zien en doen. Om verschillende redenen. Eerst en vooral omdat het van pas komt voor mijn job. Hoe meer ik op de hoogte blijf van digitale ontwikkelingen, hoe beter. Daarnaast heb ik gewoon een lichte voorliefde voor Sony. THEY MADE THE PLAYSTATION! Misschien kon ik er wel iets oppikken over de ps4. En uiteindelijk beloofden ze me dat het event zelf anders dan anders zou zijn. Feit dat ik mijn zwembroek moest meenemen, droeg hiertoe bij.

Uit het hele gamma selecteer ik drie producten die mijn aandacht wisten te vangen:

1. NFC

Near field communication voor zij die het niet kennen. Simpel uitgelegd; het ene object tegen het andere duwen (of er op enkele centimeter van houden) waardoor ze verbinding maken met elkaar. Zo laat je een telefoon verbinden met een luidspreker of televisie, betaal je met een kaart of laat je weten dat je ergens bent. Sony steekt het dus in bijna al hun technologie en verdrijft zo de draad naar de achtergrond. Een goede zaak voor een filumfoob als mezelf. Ik vraag me enkel af of NFC hier de juiste methode is. Geef mij maar cloud zodat alles automatisch met alles synchroniseert.

2. Waterdichte tablets en smartphones

Drie telefoons gingen ten onder aan waterschade. Eentje liet ik vallen in het toilet, een ander zat nog in mijn zwemshort toen ik de zee insprong en de derde vloog uit mijn broekzak tijdens het varen. Soit nu heb ik een waterdichte case voor zo’n gevallen, maar Sony gaat net iets verder. Ze brachten namelijk een tablet en een smartphone uit die tegen water kunnen. Flinterdun, heel strak van design en Android-based. De eerste tablet sinds de iPad die me kon overtuigen. En echt waterdicht, want ik mocht hem testen in een jacuzzi. Niet geëlektrocuteerd en rustig kunnen voortwerken in bad. Enkel onder water werkt het touchscreen niet, maar waarom zou het ook?

foto door @boskabout
foto door @boskabout

Ook in de categorie waterdicht is hun nieuwe action cam. Een echte GoPro-concurrent, maar voor die vergelijking stuur ik je graag hier naar door.

3. Soundsystems 

Sony heeft zijn eigen platenlabel dus mag hun gamma ook wel wat geluidskwaliteit bieden. Qua koptelefoons zit het alvast snor. Nog voor dit event kocht ik me deze omwille van de plooibaarheid, de prijs en de sublieme geluidsbeleving. Ook hun duurdere gamma, zelfs de draadloze exemplaren, knalt als nooit tevoor. Verder was ik behoorlijk overtuigd van hun soundbar met surround en trok hun boomblaster de volle aandacht omwille van zijn looks. Helaas was de kwaliteit van het geluid hier wat minder. Toch maar voor een Steez gaan hier.

En helaas niets over de Playstation 4…

Geef een reactie

