Keizerfrak Diners: Elke & Loes

sebring-diner

Nieuw jaar, nieuw concept. Eén van mijn verborgen goede voornemens voor 2013 was meer mensen uitnodigen bij mij thuis. Om keer te eten en wat te zeveren. Want beide doe ik graag. En dan stopmotion ik de avond. Wat waarschijnlijk saai beeld geeft. Maar ondertussen kan ik je ook wat meer vertellen over die mensen. Ah ja, ik wil gerust ook delen wat we gegeten hebben, maar hele recepten dat laat ik aan de foodblogs over. Elke en Loes mochten de spits afbijten. Hou je mailbox maar in de gaten, want misschien ben jij wel de volgende!

Ah ja, ik noem het Keizerfrak diners, naar de straat waar ik woon.

De menu

Philadelphia-shnitzels met geroosterde groenten en aardappelen in de oven.

Gespreksonderwerpen

Baby’s, grafisch design, hobbelpaarden, roddels, katten met bizarre namen en West-Vlaanderen.

Elke

532063_4199082056403_1028322646_nMisschien ken je haar wel, want op internet is ze redelijk beroemd. Issuus op twitter bijvoorbeeld. Of van haar blog vol persoonlijke verhalen, weetjes over social media en ander internetgerelateerd nieuws. Niet op haar mondje gevallen trouwens.

Ik ken Elke nu zo’n goeie vier jaar. Via Twitter of all places! Begonnen als amoureuze escapade, maar evolueerde naar een bijzonder geestige vriendschap. En zelfs een professionele band. Zij als graficus, social media mens en project manager, ik als creatieve mens en copywriter. Goeie combo! Schoon dingen mee kunnen doen. En het ziet er niet naar uit dat daar verandering in komt. Ah ja, ik heb trouwens een platonische liefdesaffaire met haar dochtertje.

Topmomenten: sowieso oudejaarsavond in Berlijn, waar we op een speedcorefeest belandden in een kraakpand, achteraf verdwaald raakten in de stad maar op miraculeuze manier toch in het appartement van vrienden geraakten. Ons geniaal idee dat afgekeurd werd door een klant, maar nu plots toch uitgevoerd is. Door een ander weliswaar. Ok geen topmoment, maar wel topgenialiteit. En de vele blogevents die we op ‘eigen’ manier wisten op te fleuren.

Loes

296245_10150361130691103_1905351235_n

Mijn advocate en juridisch adviseur! Yes ik heb een advocate. Voorlopig nog niet nodig gehad, maar ik vind het gewoon cool klinken. Ik gok dat ik Loes nu al een goeie zeven jaar ken, via gemeenschappelijke vrienden. Van toen we nog studentjes waren dus.

Loes is zwanger! Vandaar ook de ietwat bizarre gespreksonderwerpen van deze avond. En ze kreeg een hobbel-eland van me cadeau. Cadeaus geven is eigenlijk wel een constante in onze vriendschap. Vrijgevige mens é. Toffe mens ook. Vree grappig, wat ik niet zo evident vind. En altijd daar om je uit de penarie te helpen. Ah ja ze heeft een uitstekende interieursmaak, met voorkeur voor prullaria van rommelmarkten. En was topballerina.

Topmomenten: toen ze zo slim was om mij over de naam van haar kat te laten beslissen en ik uiteraard ‘Dirk‘ koos. Of toen ze versierd werd door een donkere medemens die “you’re so special” in haar oor kwam meezingen tijdens een nachtelijke sessie in de Decadance. Of toen een ijsblokje uit mijn hand gleed en drie meter verder op haar hoofd belandde. Inclusief buil. En dan kreeg ik nog boterhammen met choco ook.

 

1 Comment

Geef een reactie

