Films: Perks of a Wallflower :: Django

DjangoUnchainedWallpaper-1c733

Django Unchained

Als ik buitenkom uit de cinema, mezelf een vrijgevochten slaaf waan en zin heb om vanaf nu met zwepen, geweren en cowboyboots door het leven te gaan, dan is een film geslaagd. Eerder al genoten van een nieuwe telg van grootmeester Tarantino, maar Django Unchained is toch nog een niveau apart. Bruut geweld, liters bloed, filmtechnische experimenten en een dikke laag retro. Niets nieuw hier, maar het scenario, de acteerprestaties en de dialogen zitten uberstrak. Zo strak als dit! Of dit! Een topper die zich mooi naast Inglorious Bastards plaatst. En Christoph Waltz is weer zijn zalige zelve.

The Perks of Being a Wallflower

Soms heb ik gewoon zin om in een cinemazaal te zitten. Ik hou van de stoelen, het geluid, de overdaad, het gedrag van de mensen rondom mij en uiteraard ook het feit dat er een film afgespeeld wordt. Maar soms heb ik zo goed als alles al gezien. En dan ga ik zomaar wat zien. Veel teleurstelling, dat zeker. Maar van The Perks of Being a Wallflower heb ik toch genoten. Torenhoge clichés, de dikste stereotypes, een klassiek schlemieltje zoekt lief-verhaal, maar toch een instant bevrediging door één, de fantastische soundtrack en twee, een soort algeheel gelukzalig gevoel dat uit de film spat. En hier en daar wel een grappig moment. Aanrader, maar kan net zo goed op het televisiescherm bekeken worden.

1 Comment

Geef een reactie

