Werk: social gaming

iphone-back

In sé ben ik een gamer. Als klein mannetje knalde ik maar al te graag virtuele eenden neer. Of werkte ik uren op de zenuwen van mijn ouders met het befaamde tetris-liedje. Onlangs installeerde ik zelfs Rollercoaster Tycoon nog eens. Maar uiteindelijk bleven enkel de ‘social games’ over. Games die ik met vrienden kan spelen. Fifa bijvoorbeeld. Maar ook op iPhone zijn er zo een hele reeks uitgekomen.

Landlord

Een soort monopolie maar dan met de gebouwen rondom je. De app is gekoppeld aan je Foursquare en bedoeling is dat je gebouwen koopt en verkoopt. Iedere keer iemand incheckt in één van jouw gebouwen, betaalt diene mens huur. En zo word je rijk. Tenzij de kosten de opbrengsten overstijgen natuurlijk. Slim kopen is de boodschap. En er zijn kanskaarten!

You Know Me

Ken je vriendje maar dan op je telefoon. Bedoeling is dat je vrienden uitnodigd voor een spelronde en dan vragen beantwoord die het spel je stelt. Vragen genre; stel dat X iemand moet ontslaan. Wie (van de vrienden) ontslaat hij? Maar ook stouter, gewaagder en seksueler getint natuurlijk. Hij die het meeste antwoorden juist heeft wint ofte hij die zijn vrienden best kent mag met de medaille naar huis. Gevaarlijk voor koppels me dunkt!

 

Meer probeer ik niet te spelen want anders zit ik echt te veel op mijn schermpje te staren. Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk.

 

Geef een reactie

