Death wish koffie

IMG_3693

Ik heb er niet veel maar koffie is zeker één van mijn verslavingen. Geen dag zonder het zwarte goud. Nu botste ik onlangs op een website waar ze beweerden de strafste koffie ter wereld te hebben. Tweehonderd procent meer cafeïne, zwarte verpakking met doodskop, Death Wish als naam en dit als disclaimer:

Disclaimer:  This is not your regular morning coffee.  This is not your store bought coffee.  You will not find this coffee at your local diner or at your sissy Starbucks.  Death Wish Coffee is the most highly caffeinated premium dark roast organic coffee in the world. This is Extreme Coffee, not for the weak. Consider yourself Warned.

Genoeg om me te overtuigen dus een online bestelling geplaatst. Twee weken later zat er een pakket in de bus dat zelfs door het karton heen naar koffie rook. De postbode vond het best ok. Hij hield van de geur.

Smaak

Al van bij het openen van het zakje ontwaart zich een heel sterke, maar typische geur. Bij het zetten zelf kwamen de collega’s op het werk zelfs eens polsen welke koffie er gezet werd. De bonen zouden zo gekweekt zijn dat ze een maximale hoeveelheid cafeïne en smaak bevatten. De smaak is bijzonder intens, wat noterig, goed robuust en uitgebalanceerd. Beetje aan de zure kant, maar niet overdreven. Bijzonder lekker, al zeg ik het zelf. Geen melk of suiker nodig.

Effect

’s Morgens start ik meestal met een grote tas zwarte koffie en naar het einde van de dag toe bouw ik af door meer en meer melk toe te voegen. Was ik nu dus ook van plan. Death Wish Coffee de machine in en mijn gebruikelijke porties drinken. Even mijn dag reconstrueren.

01u30: Ik kruip eens in mijn nest.

07u30: De wekker gaat af. Niet goed geslapen, katten hebben mijn plant gemold, aarde en stukken plant all over the place. Ochtendhumeur!

07u58: Ik zie de bus voor mijn neus wegrijden. De Lijn-app zegt me dat de volgende bus pas binnen 8 minuten komt. Tijd voor croissant. Volgende bus komt te vroeg dus die mis ik ook. Ochtendhumeur piekt. Iedereen die me nu lastig valt, solliciteert naar een gratis kopstoot.

08u50: Ik kom toe op kantoor en zet meteen een kan Death Wish Coffee. Ik salamander/kelder meteen een grote tas en geniet van de smaak.

09u01: De koffie begint te werken. Mijn hartslag gaat omhoog en je suis aware!

09u10: Hartslag gaat serieus naar boven, concentreren is bijzonder makkelijk en ik word net iets te sociaal. Brabbeleuh!

09u40: Non-stop concentratie. Maar daarom niet productiever. Stilzitten wordt bijzonder moeilijk. Hé waar dient dit hendeltje van mijn bureaustoel voor? Whiiiiiiii!

10u00: Collega’s worden zenuwachtig van mijn nervositeit. Ik drink nog een tas.

10u30: Ik liep net door de geluidsmuur. True Story.

11u00: Ik typte deze blogpost zo snel dat ik hem in de toekomst schreef/schrijf.

Kort samengevat. Stevig goedje!

Winnen!

Nu heb ik nog een extra sample-pakje over. Het bruintje op de foto boven. Benieuwd? Zet gewoon even in de comments waarom je deze koffie nodig hebt en misschien win jij wel het pakketje. Woensdag 29 augustus laat ik het lot dan beslissen wie het pakketje in de bus mag verwachten. En nu ga ik even een marathon lopen.

21 Comments

  1. Fuk le student, le hipster, le social ninjanet, le wannado, le ongelukkig-getrouwde-to-be et le junk. Ik een deathwish? Mijn pogingen om zo veel mogelijk te beleven op zo kort mogelijke tijd, worden door velen zo bestempeld ja. So gimme and help me out! Ik word er trouwens vriendelijker van😉 Sincerely, fukit.

  2. Hmmmm a new coffee to keep me awake, I’m! Yes sir!
    Why? Hmmmm… studente die volop in de verkiezingscampagne zit in #Maldegem2012 met de youngsters… Coffee running through my vains!

  3. Death Wish coffee. De naam alleen al is genoeg om deze koffie te willen. Waarom ik? Death Wish bevat niet minder dan 3 letters die ook in mijn naam terug te vinden zijn. Een teken zeg ik u! Daarnaast ben ik naast verslaafd aan koffie drinken verslaafd ook verslaafd aan koffie zetten, dus ik zou hier wel wat mee willen experimenteren.

    En het is lang geleden dat ik nog met de hendels van mijn bureaustoel gespeeld heb, dus dat is ook mooi meegenomen.

  4. Als niet koffiedrinker stel ik toch voor om een thermos te vullen met dat goedje en iedereen van Hestur Typpi eens flink te laten slurpen een 10tal minuten voor de aanvang van een match🙂. No?

  5. Metal-fan, hevig koffiedrinker (kan het als developer anders?), en binnenkort in het bezit van een Aeropress die getest moet worden. Koffie in een zwart pak, met een doodskop erop? Met de naam DeathWish? Als je eens goed zoekt, ga je daar volgens mij mijn naam op ontdekken…

Geef een reactie

