Gillette scheermes

ring-alarm-clock

Sommige uitvindingen zijn zo simpel maar toch zo geniaal dat ik er echt spijt van heb ze niet zelf bedacht te hebben. Een dubbele ringwekker bijvoorbeeld. Gewoon ring rond je vinger doen, je tijd instellen en wakker worden door vibraties. Zonder de persoon die naast je ligt ook te wekken, want die heeft zijn/haar eigen ring. Woppa alweer een frustratie minder! Let ook op de geniale copy.

 

Gillette Fusion ProGlide Styler

Nu we toch over technologie bezig zijn. Eén van de voordelen van bloggen is dat je af en toe eens wat speelgoed opgestuurd krijgt om uit te testen. Een scheermachine bijvoorbeeld. Maar niet zo maar ene. Een Gillette Fusion ProGlide Styler, waar zelfs Adrien Brody, Gael Garcia Bernal (zalige acteur trouwens) en Andre 3000 hun schouders onder gestoken hebben.

Het is eigenlijk een drie-in-één scheerapparataat. Een trimmer, een scheermes en een precisiemes. Je weet wel, om van die funky baardjes te maken. Ik bespaar je de technische details, buiten dat het werkt op één batterij en je ermee onder de douche kan.

Mijn mening dus. Eerst en vooral, het presenteert mooi. Handig systeem om de koppen in weg te steken en de scheerstaaf mooi rechtop te zetten. Past goed in mijn badkamer. Het mini-scheerapparaat ligt goed in de hand en het handige formaat maakt het een ideaal reisding. Geen lompe blaft meer in mijn toiletzak dus.

Maar uiteraard moet het machinetje nog werken ook natuurlijk. De messen doen wat ze moeten doen. Zeker in combinatie met de doorzichtige gel, waardoor je goed blijft zien wat je aan het scheren bent. Zo blijft je kinnebak mooi babypoepje. Dito voor het precisiemesje.

Nu ik ben meer een trimmende mens, dus voor mij is dit de belangrijkste functie. Met verschillende koppen kies je de juiste lengte en de batterij doet de rest. Ik deed er iets langer over dan met mijn Braun-toestel, maar heb wel de indruk dat het resultaat beter is. Alle haartjes ongeveer even lang, mits wat training met de handling.

Plus:

  • Klein en handig formaat, zeker voor op reis
  • Doet zijn werk, mooi resultaat
  • waterdicht dus ideaal voor multitasken

Min:

  • Op batterijen dus niet echt ecologisch
  • Even wennen om een dun staafje in je hand te hebben ipv een dikker scheermachine

Geef een reactie

