Mijn adoptie-aapje

boo_eats_apple_capuchin

Een hele tijd terug vertelde ik je over mijn adoptieaap Kiwi. Over hoe ze in 2010 helemaal uitgehongerd en in slechte gezondheid teruggevonden werd in een fabriek. Een revalidatiecentrum voor apen in Cornwall nam haar in huis en daar kwam ze volledig op krachten. Gisteren kreeg ik eindelijk nog eens een update in de bus.

Ze stelt het goed, dat is het belangrijkste natuurlijk. In 2012 zijn er heel wat capucijnapen bijgekomen en daar kon ze het aanvankelijk niet zo goed mee vinden. Zeker niet toen een ander wijfje met Frosty ging lopen. Veel moodswings en agressieaanvallen later, paste Kiwi haar dan toch maar wat aan.

Maar nu het zotte nieuws. Kiwi en haar vriend Grips zijn gezond en kloek genoeg om het vliegtuig op te kunnen. Richting een ander apenreservaat in Chili. Stukken dichter bij de natuurlijke habitat ofte de uiteindelijke bestemming. Vanaf Chili zal ik er waarschijnlijk niets meer van horen. Gelukkig heb ik nu deze drie in huis lopen.

Bon merde Kiwi!

Geef een reactie

