Wat als ik miljonair was?

IMG_2861

Als je eerst dit leest in de krant:

En dan de dag erna een mail krijgt van de Nationale Loterij met als titel “Proficiat u heeft gewonnen”, dan slaat je hart een slag over! Oké uiteindelijk ging het maar om elf euro (500% winst gemaakt, niet slecht é) maar heel even waande ik me toch al multi-miljonair. Mijn C4 zat al in de brievenbus en ik had meteen een buishoed en monocle besteld op het net. Of dragen miljonairs dat niet meer tegenwoordig?

Ja ik zou dus stoppen met werken. Niet dat ik mijn job niet graag doe, maar als je niet moet werken, waarom zou je het dan doen? Pas op, dit wil niet zeggen dat ik niet meer productief zou willen zijn. Au contraire. Ik zou gewoon meer op eigen en andermans echt zot coole projecten travakken. Misschien wat extra projecten uit de grond stampen. Festivalletje. Of een reservaat voor één of andere diersoort. En het rationele investeren, zodat het alleen maar meer opbrengt. Immo of zo.

Het goede doel zou alvast een serieuze stuiver krijgen. Maar ik denk niet dat ik het zomaar aan een organisatie zou geven. Dan ga ik liever zelf ter plaatse zien wat er allemaal nodig is. En wat allemaal kan. Want ja, ook dat zou ik doen. Heel de wereld afreizen. Maar echt proberen van elke hoek te zien. Op honderd verschillende manieren. Per boot, met het vliegtuig, in een luchtballon, op de moto, desnoods zelfs een stuk te voet. Tijd genoeg. Terwijl werk ik verder aan mijn boek. En van dat alles maak ik dan een film.  Die ik allebei in eigen beheer kan uitgeven natuurlijk. Ah ja en dat ruimtetoerisme lijkt me ook wel wat. Eigenlijk gewoon heel mijn bucketlist afwerken. Wingsuiten, meevaren met een duikboot, poolexpedities, een endless summer, een tekenfilm maken, mijn eigen koffieplantage aanleggen, misschien ook wel stiekem experimenteren met genetica en John Hammond achterna gaan, allerlei gekke dingen uitvinden, …

Dure wagens en zo zou ik niet meteen kopen. Een boot, dat misschien nog wel. Maar sowieso een treffelijk huis, ingericht naar mijn goesting. Met veel groen binnen en buiten. En een loopbrug. In de kelder misschien een cinemazaaltje. Maar geen 3d. Veel plek om volk te ontvangen moet er ook zijn. Hier zou ik wel inspiratie vinden. Misschien koop ik wel een hele cité op en laat ik er maten wonen. Waar, dat weet ik niet goed. Gent is natuurlijk de max maar geen idee of ik er voor eeuwig wil wonen. Californië spreekt me bvb. ook wel aan. Met een aap als butler.

Familie en vrienden krijgen uiteraard hun deel van de koek, maar geld zal ik niet snel geven. Eerder een huis, een auto of een reis. Blijft natuurlijk ook de vraag aan wie je het allemaal zou vertellen. Alvast niet aan de krant. En waarschijnlijk enkel aan heel dichte vrienden en familie.

Ah ja en ik zou een buishoed kopen. En een monocle. Die dingen worden weer helemaal in.

1 Comment

Geef een reactie

