Films: Into the Wild, Prometheus

0

Prometheus

Ridley Scott is een held. Gladiator, American Gangster, Black Hawk Down, 1492, Kingdom of Heaven, Matchstick Men, Blade Runner en natuurlijk Alien. Stuk voor stuk galetten van films. Geen wonder dat ik zo opgefokt als iets klaar stond om zijn nieuwste film te gaan checken. Ok, de enorme teasercampagne zal er ook wel iets mee te maken hebben. Prometheus is een soort prequel op het meesterwerk Alien en vertelt het verhaal van een team wetenschappers dat op zoek gaat naar onze scheppers. Om spoilers te vermijden ga ik niet verder in op het verhaal, maar verwacht je maar -opnieuw- aan een waar spektakelstuk. Gekke special effects, dikke soundtrack, superspannend, sterke acteerprestaties en een einde om “ja goeienoene” tegen te zeggen. Een film die in je in de cinema moet zien! Zonder 3d weliswaar.

Into the Wild

Normaal gezien koop ik nooit films op blu-ray maar Into The Wild vond ik op groot scherm zo impressionant qua cinematografie en muziek dat ik het toch maar eens deed. Wondermooie landschappen en een zot -deels waargebeurd- verhaal over een jonge kerel die de wereld en vooral zichzelf wil ontdekken. Normaal kan ik niet zo goed stilzitten, maar denk dat ik bij deze film geen vin verroerd heb.

1 Comment

Geef een reactie

