Cookie-loop

477925_10150791167881198_585746197_9829822_2060875491_o

ROAR. Hey Andrew. HAR HAR. Kom je voetbal kijken? ROAR. KRAB KRAB. Yeah, high five. *ptsjt* (geluid van een bierblikje dat openklikt) *gloegloegloe* (geluid van een bierblikje dat op drie slokken leeg is) *krrrgeeeng* (geluid van een bierblikje dat gedecimeerd wordt op het voorhoofd)  Mannelijker kan je iemand niet uitnodigen denk ik…

Dus toen Andrew plots aan mijn voordeur stond met een overschattig bakje, mooi ingewikkeld in zo’n cadeauplastiek dat trouwens echt een verschrikkelijk geluid maakt als je het verfrommelt, keek ik toch maar even raar op. Tot ik de koekjes die in het bakje zaten zag! Totally awesome! Wat zeg ik? Dinosawesome! Wat zeg ik? Tyranosawesome Rex!

Ze kwamen dan ook van Astrid, beter bekend als miss Awesome. Zo cool dat zelfs mijn Arabische vriend Musti haar als een argument ziet om toch naar een zo goed als lege uitgaanskeet in Gent te gaan. En lekker dat die koeken waren! En op dat ze zijn!

Maar waarom? Zomaar! Het zijn namelijk random cookies of kindness, #rcok voor de hippere medemens, een ideetje van Appelogen. Even citeren;

“Eind vorig jaar, begin dit jaar: de trendrapporten voorspelden dat we in 2012 bedolven zouden worden onder de random acts of kindness. Nog niet veel van gezien eigenlijk. Vandaar deze actie, om toch voor wat randomme acts te zorgen. En wel in koekskesvorm.

Het idee is simpel, ge bakt koekskes en stuurt ze op naar een willekeurig iemand. Waarom koekskes? Everybody loves koekskes!”

Soit dit houdt in dat ik ook aan het bakken moet. Niet mijn sterkste punt eigenlijk. Maar hou je brievenbus alvast in de gaten, want misschien zit er binnenkort wel een halfaangebrand pakketje in. En laat ons vooral onthouden; ’t is het gebaar dat telt.

3 Comments

Geef een reactie

