Met de haai naar school

NGseanomadJPEGImage608×404pixels

Lang geleden dat ik nog eens met een verhaal op de proppen kwam. Tijd voor Enal, een Indonesisch mannetje dat er een aparte hobby op nahoudt. Als hij de zee in plonst in Sulawesi, grijpt hij de staart van zijn huisdier vast. Ok tot nu, maar zijn vriend is een verpleegsterhaai. Toont meteen de zotte band aan die zeenomaden hebben met al wat zich op, rond en in het water afspeelt. Helaas slinkt het aantal zeezwervers zienderogen. De foto werd trouwens gemaakt door James Morgan, voor de the National Geographic Traveler Photo Contest.

Het lijkt me wel wat, het leven als zeenomade. Als mengeling van ontdekkingsreiziger, ijslandvaarder en knarse piraat de woeste zeeën overwinnen, op zoek naar avontuur, goedkoop vertier en nieuwe werelddelen. Maar gewoon op mijn ouden dag de zee rondzeilen in een behoorlijk luxueus zeilschip, voorzien van alle laatste technologie is ook al goed. Ik laat mijn baard alvast groeien.

1 Comment

Geef een reactie

