Films: B-movies

blob

Escapisme, het is me niet onbekend. Even ontsnappen aan de dagelijkse bekommernissen, aan het grijs van Gent, aan de writers block, … Op alle mogelijke manieren. Maar één van mijn favorieten blijft nog altijd het witte doek. De eigenaar van de Kinepolis-groep stuurt me geregeld een kaartje vanop zijn decadente reizen die onrechtstreeks voor de helft door mij betaald zijn. En ook de ontwerper van de Expedit-kast heeft me al uitgenodigd voor het afstudeerfeest van zijn kinderen aangezien mijn steeds groter wordende dvd-collectie ook meer Expedit-kasten vereist.

Nu ben ik redelijk flexibel qua filmsmaak, zolang Hugh Grant of Julia Roberts er maar niet in meespelen. Japanse weirdo-films, horror, thriller, actie, blockbuster, kostuumfilm, Vlaamse film, manga, animatie, science fiction, fantasy, drama, … alles kan! Maar diep vanbinnen heb ik toch een voorliefde voor de b-film en grindhouse horror. Het oeuvre van Hammer Studios en Ed Wood bijvoorbeeld. En liefst van al met gekke titels en/of creaturen. Zoals hieronder.



Binnenkort komt Iron Sky trouwens uit. Niet echt een b-film maar wel ene met alle allures ervan. Space Nazi’s!

Geef een reactie

