Dromen

402688_10150480096731198_585746197_9059788_1329393721_n

Wijverij ten top deze week. Een stortvloed aan blogposts en oestrogeen want het is wijvenweek. Leuk initiatief en had ik meer tijd, ik droeg mijn steentje bij. Dagelijks bloggen, met opgelegde thema’s, daar is het nu helaas wat te druk voor. Maar voor het onderwerp van gisteren trek ik graag nog eens een kwartiertje uit. Dromen, toekomstperspectieven en wensen.

Twee categoriën voor mij; wensputdromen en benderaanbezigdromen. En misschien een derde categorie met dromen die er zo wat tussen vallen.

Wensputdromen zijn die dromen/wensen die in je hoofd razen als je een stuiver in een wensput gooit, maar waarvan je ergens toch weet dat ze even waarschijnlijk zijn als de paus die plots een gigantische Verkeerd Geparkeerd-feest organiseert in het Vaticaan. Enkele voorbeelden? Een dinosaurus. Wat zou ik graag zo’n beest als huisdier hebben. Even uit wandelen gaan met mijn T-Rex en daarna de velociraptor pakken naar de supermarkt. Maar met een aap ben ik ook al tevree.

Vliegen lijkt me ook leuk. Zonder hulpmiddelen weliswaar. Levitatie is eigenlijk ook al goed. Teach me oh wise monks! Of andere superkrachten hebben. Als allereerste aliens mogen verwelkomen. Een nieuwe diersoort ontdekken. Met een eigen woord in de Vandale staan. Mijn eigen theme-song hebben. Gitaar kunnen spelen als Jimi terwijl ik moonwalk als Michael. Daarnaast zou ik wel eens willen wereldkampioen worden in iets. Maar ik zie niet meteen een discipline. Misschien wereldkampioen aantal Facebookposts plaatsen? Wereldkampioen 9gaggen? Wereldkampioen doelloos tjoolen in Gent? Misschien iets in de koffie-business?

En dan heb je de benderaanbezig-dromen. Dromen die ergens wel (misschien) realistisch zijn. De cover van National Geographic halen bijvoorbeeld. Hoewel een artikel binnenin ook al mooi zou zijn. Of een documentaire/reportage op één van hun televisiekanalen. HD uiteraard. Reisjournalist of oorlogsreporter tout court lijkt me wel een interessant toekomstbeeld. De diploma’s heb ik er alvast voor.

Dagen ronddolen in onbekende gebieden, dieren bestuderen, foto’s trekken, video in elkaar boksen en als het even kan, buiten de stratosfeer geraken. En een boek. Man wat wil ik graag een boek geschreven hebben. Of een filmscenario. Gelukkig twee dromen die nu al aan het ontpoppen zijn. Schrijven, creatief zijn en ontdekken. Die drie samenballen en er iets nuttig mee doen dus. En mensen vrolijk maken.

Vreemd genoeg als ik me een gelukzalig beeld of een droomvisioen voor ogen wil halen, dan zit daar telkens een ferme portie eenzaamheid in. En melancholische nostalgie. Veel rust ook, totaal contrasterend met mijn dagelijkse doen. Uitgestrekte vlaktes aan de ene kant en een cocon van bomen aan de andere. Want bomen zijn relaxed. Voor me de zee want tenslotte blijf ik een kustmannetje. Maar nergens mensen eigenlijk. Schaduwen dat wel. En misschien een hond of zo. Eigenlijk ook geen materiele zaken. Geen auto’s of excessieve huizen, geen zwembaden en golfterreinen. Als ik dan toch iets materieels zou willen, dan is het een home cinema. Een gigantisch scherm, zitzakken overal en als het kan in openlucht. Ah ja en internet natuurlijk, want hoe word ik anders ooit wereldkampioen facebooken.

Zo’n lodge aan de kust van Canada of Costa Rica bijvoorbeeld, dat lijkt me wel wat. Afgesloten van alles, veel natuur, genoeg ruimte om te tjoolen, wat kliffen om van te basejumpen in een wingsuit en veel zon. Misschien moet ik toch maar kluizenaar worden. Of een emo punkband starten.

 

Geef een reactie

