Echte zombies in Indonesië

Al van kind af aan ben ik fan van horrorfilms, met een sterke voorkeur voor het Hammer-repertoire.  Vampieren, yeti’s, gemuteerde beesten, weerwolven, enz. Vreemd genoeg had ik er als snotter ook geen schrik van. Wat had ik graag ooit dracula in het echt ontmoet. Er was maar één soort horrorpersonage dat ik nooit en vivant wou tegenkomen. Zombies. Die lelijke dingen, met hun ziektes en zielloos lichaam jaagden me de stuipen op het lijf. En toch bleef ik naar die films kijken. Of videoclips adoreren.

Nu kwam ik onlangs dit verhaal tegen.

Waarschijnlijk een hoax, maar toch. Je weet maar nooit. Gelukkig bestaan er survival camps. Hopelijk wordt het geen hype in België. Laat die lijken maar zitten. Nog eentje? In Rusland, maar sowieso fake. Hoop ik.

Wat is dat trouwens de laatste tijd met het verwijven van horroriconen? Vampieren die net zo goed als discobol dienst kunnen doen, weerwolven met liefdesverdriet en top of the bill, een zombie die in plaats van een meisje haar hersenen er uit te rukken met een kleerhanger liever haar hart steelt. FIGUURLIJK welteverstaan! What’s next? Een duiveluitdrijving met laxeerpillen? Het monster van Frankenstein als butler? Bigfoot met Uggs? De verschrikkelijke yeti die naar de kapper gaat voor een Bieber-coupe?

Geef een reactie

