Gedichten uit de kindertijd

Momenteel ben ik mijn huis aan het herinrichten en daar komt uiteraard wat opkuiswerk bij. Naast het vele gefoeter ook wel momenten van blijdschap. Bijvoorbeeld toen ik mijn oude gedichtenbundel terugvond. Allemaal gedichtjes geschreven in schoonschrift in 1992, dus ik was toen zeven à acht jaar. Een bloemlezing.

Wolken

Ik keek eens naar de wolken
Weet je wat ik zag?
Dit zal ik je nu vertellen
Het was een mooie dag

Ik zag een salamander
en daar een olifant
later een Nederlander
wat deed die ambetant

Een stoet kwam voorbij
en daar een advocaat
die was dronken
en zo rood als een tomaat

Dan een raket
die had een rare snuit
Zo eindigde dit schouwspel
want het gedichtje is uit.

Duizendpoot Allen

Er was eens een duizendpoot Allen
Die heel graag wou voetballen
maar hij zat altijd op de bank
want één van zijn pootjes was mank.

De os

Een os ging eens op café
Hij dronk veel en morste op de banken
toen moest hij met de politie mee
en nu ligt hij in de gevangenis te janken

De Kip

Kip Mirremin
legde vandaag een ei
de boerin nam het mee
en daarom was Mirremin niet blij

Woepie

Woepie de hond
is altijd aan het blaffen
Wat heeft hij een grote mond
hij is alleen stil als hij ligt te maffen.

 

Geef een reactie

