Blackberry

Hoera! Een nieuw beest waar ik door gebeten ben om toe te voegen aan de lijst. Een gans deze keer. Best wel een gevaarlijke move van het dier, zeker met de feesten in aantocht. Het monstertje liep rond op het eilandje in Ter Kameren Bos. Zotte locatie! Nu, die gans kwam alsmaar dichter bij me staan dus ja, ik dacht, die willen vrienden worden. Tot hij zijn bek in mijn been plantte. Zeker een racist!

Ik was echter niet op ganzenjacht maar uitgenodigd voor het blackberry event, #BlackberryXmas. “Ben je hier als dealer?”, vroeg één van de opdiensters en ze werd rood toen ik haar een bedenkelijke blik gaf. “Ik bedoelde een verdeler.” Niet dus. Ik kwam eens luisteren naar wat Blackberry voor ons in petto heeft de komende maanden. Veel nieuwe smartphones, dat al zeker. Een nieuwe bold met touchscreen, een toestel zonder toetsenbord en een specialleke in Porsche design die ze jammerlijk genoeg de P9981 genoemd hebben. De Blackberry 911 GT turbo ware beter. Ook de nieuwe Playbook werd duchtig bepoteld. Past perfect in je binnenzak, maar voor mij is em net iets te klein. Mooie toestellen allemaal, maar ik ben (voorlopig) nog steeds een overtuigd Apple-mannetje.

Wat wel gek en overtuigend was, waren de integratie van Near Field Communication en Augmented Reality, twee zaken waar ik ook beroepsmatig mee bezig ben en dus sterk in geloof. Neem nu de applicatie waarmee je de andere mensen in de zaal kan scannen en vervolgens extra info krijgt over die persoon. Facebook, twitter, relationele status etc. Bijzonder handig op een congres of fuif dus. Omgekeerd kan natuurlijk ook, waarbij winkels enz. jou gaan scannen en op maat gemaakte informatie, kortingen en reclame doorsturen naar je telefoon. Of het gewoon tonen op een scherm als je passeert. Gepersonaliseerde reclame-affiches dus.

Enkele leuke toepassingen:

Merci Katrijn en Hanne voor de uitnodiging.

 

Geef een reactie

