Op weg naar Peru

Kan je rijden op een lama? Wordt er nog veel gekapt in het Amazonewoud? Als je je hand uit de Amazone haalt, is ie dan half opgegeten door de pirahna’s? Kunnen indianen echt zo goed blaaspijpen? Hoe groot zijn condors eigenlijk? Hoeveel monkeys zitten er eigenlijk in de Peruviaanse bossen? Zijn die busritten daar echt zo gevaarlijk? En hoe zit dat met die coca-planten? Ga ik ooit kunnen wennen aan die blaften van bergbotienen? Hangen ze in Peru hun wc-papier met het velletje vooraan of achteraan? Binnen drie weken weet ik het je allemaal te vertellen.

Weer op reis dus! Maar nu een hele zotten. Op trektocht door Peru. Door het Amazonewoud, een hike door de Colca Canyon om condors te spotten en daarna een vijfdaagse tocht met eindpunt Machu Picchu. Veel beesten zoeken vooral. En filmen.

De voorbereiding verliep nochtans niet zo vlot. Drie dagen voor vertrek kreeg ik plots hevige steken in mijn zij. Dat met wat koorts en al gauw viel het woord appendicitis. Een ramp want dat zou betekenen dat ik niet mocht vertrekken. Na foto’s en bloedonderzoek bleek het ‘gelukkig’ om een gebroken rib te gaan. Zal wat lastig zijn soms, maar geen belemmering. Woppa.

Verwacht je dus maar aan heel wat minder virtuele activiteit de komende drie weken. Waarschijnlijk geen facebook-updates, misschien een sporadische tweet en instagram en al helemaal geen blogposts. Maar ter compensatie een klein wedstrijdje. Met twee cd’s als prijs. Dewelke, dat overleg ik wel met de winnaars. Zet het antwoord op onderstaande vragen op mijn twitter of facebook.

Vraag: Ik zit een week in de jungle. Hoeveel apen ga ik spotten?

Schiftingsvraag bij ex aeqo: Hoeveel foto’s ga ik in totaal trekken, inclusief mislukte? (ik heb voor 20 gig aan SD-cards mee)

5 Comments

Geef een reactie

