Pol Desmet heeft het niet makkelijk

Pol Desmet was een ladies-man. Met zijn gebronzeerde lijf, blonde krullenkop en enorm gevoel voor humor wist hij elk meisje rond zijn vinger te draaien. Maar daar kwam verandering in de dag dat hij de de nieuwe Contact GB op de Vrijdagsmarkt binnen ging. Al zijn aandacht werd meteen gezogen naar een beeldschone verschijning in de melkafdeling. Donkere krullen, een perfect lijntje en met wat een sierlijkheid plaatste ze dat karton melk in haar karretje! Zelfverzekerd en vastberaden stapte hij naar haar toe en zei:’Hallo, ik ben Pol Desmet.’ Het meisje begon spontaan te niezen, haar ogen sloegen rood aan en het snot droop uit haar neus. Vervolgens schrok ze zich een hoedje en sloeg luid schreeuwend op de vlucht. Pol stond er versteld bij te kijken en wist met zichzelf geen weg.

Hij liet zich echter niet uit het lood slaan en besloot niet bij de (melk)pakken te blijven zitten. Daar zijn nieuwe vlam van melk hield, besloot hij een boodschap te schrijven op alle resterende brikken: ‘Schone deerne, ik weet niet wat er misging, maar ik wou je gewoon eens mee uit vragen. Bel me aub terug op 0478.263.376. Groetjes Pol Desmet’. Nu was het wachten geblazen.

De dagen erna belden enkel wat flauwe plezanterikken en hopeloze alleenstaande moeders, maar juist toen Pol Desmet er de brui aan wou geven en zijn zoektocht naar een nieuwe minne ging starten, kreeg hij het verlossende telefoontje.

‘Pol Desmet? Je spreekt hier met Suzy. Ik heb juist je boodschap gelezen op een melkkarton en was vertederd. Ik ben je een uitleg verschuldigd voor mijn ietwat bizarre reactie. Het zal echter nooit iets worden tussen ons…’

Pol Desmet vroeg haar teleurgesteld waarom niet en Suzy antwoordde;
‘Wel ik ben allergisch aan pollen en heb verschrikkelijke last van smetvrees.’

Daar kon Pol Desmet weinig tegen inbrengen.

Geef een reactie

