Terugblik op 2010

Een nieuw jaar! Het perfecte moment voor een terugblik op het voorbije jaar. Ik beperk me echter tot mijn eigen leven en al wat daar rond gebeurt. Actualiteit en zo is voor den VRT.

2010 was een rollercoasterjaar. Maar niet zomaar een rollercoaster. Echt zo’n geflipt Japans ding. Diepe dalen maar evenhoge pieken. Eigenlijk kan dit jaar in één quote samengeperst worden: Life is about (to) change.

Misschien aanvangen met het relationele. Na drie jaar en nog iets gingen Emma en mezelve uit elkaar. Veel drama in den beginne maar uiteindelijk wel de juiste keuze. Het zorgde er ondermeer voor dat ik dat kleine aapje in mezelf kon terugvinden en toch opnieuw met meer onbezonnenheid door het leven kon/kan stappen. Maar nog belangrijker was de onvoorwaardelijke steun van de mensen in mijn directe omgeving. Ouders, broers en dichte vrienden. Waarvoor veel dank.

Het was ook het jaar van de nieuwe vrienden. Heel veel mensen leren kennen dit jaar en bijna allemaal schitterende personen. Voetbalploegen, roze huizen, tweelingen, jong tuig, gekke feestgangers, oogartsen en co, buitenlanders, collega’s, paprikadoneurs, perplexen, herontdekte klasgenoten, oude bekenden … Op mijn opa en enkele anderen na, zijn er geen mensen verdwenen uit mijn leven. Mooi zo en houden zo aub.

Professioneel gezien begon het niet zo denderend. De opdrachten bleven uit of waren allesbehalve interessant, de bankreserves begonnen te slinken en er kwam zelfs wat frustratie en stress piepen. Maar daar kwam gelukkig verandering in. Ik werd aanvaard voor een fantastische job, kreeg bijzonder snel promotie, won de popfolio-award, verzamelde heel wat boeiende schrijfopdrachten en kon me ook creatief blijven uitleven met fotografie, tekst, video en ander knutselgerief.

2011 mag eigenlijk best wel voortbouwen op de laatste maanden van 2010. De voornemens zijn: overleven, mezelf niet meer verloochenen, doen waar ik zin in heb, geen zorgen maken, nog meer reizen, herbeginnen met judo, creatief zijn, nog meer nieuwe mensen leren kennen, m’n job goed doen en liefde verspreiden. En een kruistocht beginnen tegen die vuile snorren.

Geef een reactie

