Maaltijd van de week

Allereerst, hoopvolle ouders, wij moeten u teleurstellen. Het volgende gerecht is geen voorbereiding, oefening of teken aan de wand. We blijven met vijf.

Enkele dagen terug had ik het met Emma over diëten (we stonden bij de chips in de Delhaize, vandaar). Het deed me meteen terug denken aan de periode dat ik nog intensief judo beoefende. Competitiejudoka’s worden altijd ingedeeld in gewichtscategorieën en ik zat altijd bij de lichtgewichten. Snel en technisch verfijnd judo, waarbij kracht niet echt belangrijk is.  Eén van de grote nadelen van dat systeem was dat ik op mijn gewicht moest blijven en dat ging noodgedwongen gepaard met diëten, saunazweten en kilometers lopen in dikke trainingspakken. Als bleek dat ik de laatste week voor een (belangrijk) tornooi mijn gewicht niet zou halen, dan schakelde ik over op babyvoeding. Verteert makkelijk, weinig vetten, kleine porties maar toch alle noodzakelijke stoffen. En zo besloten we om nog eens een ordinaire fruitpap te maken.

De ingrediënten (3 personen):

1 appel, 1 peer, 1 banaan, 1 sinaasappel, 1 citroen, 2 betterfood koeken

Bereidingswijze:

 Schil de appel, de peer en de banaan. Snij alles in kleine stukjes. Pers de appelsien en de citroen. Gooi alles in een diepe pot en vervolgens goed pletten. Verkruimel de betterfood koeken en voeg het bij de fruitbrij. Eventueel kan je er eens met de mixer doorheen gaan om echt een papje krijgen. Klaar is kees. Verschillende combinaties zijn mogelijk natuurlijk. Aardbeien, kiwi’s, noten, … Let op, niet alle baby’s/kinderen zijn bekend met die smaken.

De tafelgesprekken waren weer bijzonder leerrijk. Emma heeft blijkbaar het lichaam van haar vader en wist te vertellen dat je op zee niet kan vissen zonder boot. Charlotte is ten huwelijk gevraagd door één van haar leerlingen, vreest stilaan een oudevrijsterbestaan en grijpt daarom al naar boeken over het single zijn. Barbara haar examens zijn gepasseerd en dus komen haar lesbische neigingen weer naar boven. Ze vertrekt morgen trouwens voor een weekje skiën, hoewel we eerder denken dat ze samen met haar fysicaklasgenoten hellingen en valsnelheden gaat berekenen. Axel keek verontwaardigd toe en besloot dan maar dat als hij sterft de mensheid ophoudt met bestaan. 

N.

Geef een reactie

