De geblokkeerde nek

Ik moet verkeerd gelegen hebben of zo want toen ik opstond, zat mijn nek volledig geblokkeerd. Naar rechts draaien en mijn hoofd achterover kantelen was een ware foltering. Hitler had het moeten weten, hij liet alle joden slapen in die bewuste houding. Soit, ik had ergens horen vallen dat tijgerbalsem wonderen deed, dus ik naar het Kruidvat. Het enige wat ze daar hadden dat een beetje op iets tijgerig leek, was het stukje onderbroek dat verscheen toen één van de werkneemsters het snoepgoed dat op de grond gevallen was, opraapte en terug in de bakken legde.

Mijn oog viel echter op dit potje. Star Balm! Asian Origin! De felrode kleur, de sterallures, de niet te negeren knalprijs; dit moest een voltreffer zijn. In mijn verbeelding zag ik Mister Miyagi al stijle rotswanden trotseren om de zeldzame bloem waarvan deze zalf gemaakt wordt, te plukken. To the kassamobile!

Na een eerste wrijfbeurt, leek er echter niets te gebeuren. De portie werd verhoogd, het gesmeer iets intensiever. Nog steeds niet. Licht teleurgesteld besloot ik dan maar een beetje voort te werken. Tot het effect duidelijk werd. Het leek alsof iemand een napalmbom gevuld met chilipepers en Megan Fox (zo heet dat die is maat!) tegen mijn schouder gekletst had. Ik voelde me branden in de hel. Beter wat minder gevloekt.

Maar dat was nog niet alles. Een sterk doordringende mengeling van munt, eucalyptus en nog iets oosters verspreidde zich doorheen het gehele huis. Drie dagen lang rook het hier naar één of andere mystieke tempel alwaar pelgrims en karatekids in wording hun eigenste zelf vinden. Zij die naast me zaten op de tram zullen een tijdlang geen last hebben van stramme spieren.

Uiteindelijk heeft het allemaal geen fluit geholpen, dus gelieve mij enkel te roepen als je aan mijn linkerkant staat!

N.

1 Comment

Geef een reactie

