Vaarwel lieve oregano

Beste mensen, we zijn hier samengekomen omdat opnieuw een teerbeminde plots moest gaan. Onze hot&spicy oreganoplant is niet meer. Wat rest is enkel nog een verdord takje, wat donkerbruine blaadjes en aarde. We hebben een licht vermoeden dat onze geliefde plant ten prooie is gevallen aan onkruid, daar er plots klavers verschenen in zijn pot. Ik had dan ook graag eens teruggedacht aan alle mooie momenten die we samen hebben beleefd. Een stuk gedicht lijkt me daar het meest geschikt voor. Wie bijpassende muziek wil, kan eens klikken op Tan Dun, zijn nummer Lovers is ideaal.

Lieve oregano,

Ik weet nog goed
die grillige zomerdag
de Kouterse bloemenmarkt
waar ik je voor het eerst liggen zag.

Zonder twijfel
heel gezwind
nam ik je huiswaarts mee
voor een plaatsje uit de wind.

Geen gemor
noch beklag
toen ik een blaadje plukte
voor het gerecht van de dag.

Een pizza Hawaii
of pikant omelet
smaakten nooit even goed
als ik jou er niet op had gezet.

Eenzaam en alleen
met een enorme kater
blijf ik hier verweesd achter,
in mijn gieter zit nog wat water.

N.

1 Comment

Geef een reactie

