Beeld van de week

Het mocht niet zijn. Ook al presenteert de kat zich hier zo mooi als een vroeg kerstgeschenk, hij moet gaan. Axel kon geen vrede nemen met de manier waarop Nintendo hier verzeild geraakt is en Barbara keerde meer met de wind dan een straalbezopen kerktorenhaan. Het zware verdict, de verhuis, is dus gevallen. Simon, een goede vriend van Charlotte, zal zich ontfermen over onze interimkat. Bizar genoeg lijkt Nintendo het noodgedwongen vertrek aan te voelen. Hij doet extra zijn best om aandacht te geven, jongleert af en toe met zijn balletje en volgens mij probeert hij zelfs zo weinig mogelijk steentjes uit zijn kattenbak te gooien. Maar misschien zie ik spoken.

Zoals ook blijkt uit het beeld van de week staat hier nu sinds kort een dennenboom met versiersel in, beter bekend als een kerstboom. Barbara en Charlotte hebben die hier binnengesmokkeld met een list, buiten mijn weten om. Ze wisten namelijk maar al te goed dat ik niet moet weten van een kerstboom. Niet alleen is het veel werk -de horror van die kleine naaldjes in het tapijt-, ik vind de geur ook niet te luchten. Het strookt overigens niet met mijn geloofsovertuiging en elke morgen lijkt die gruwelijke kerstversiering me aan te staren. Beetje gelijk een hondendrol op straat, het ziet er niet uit maar toch blijf je er naar kijken. Nu ja, misschien mag hij ook mee met Simon.

N.

Geef een reactie

