Een verhaal over katten, kots en verraad

Zondagavond
Na een nog maar eens legendarisch BOYZ weekend, was ik euforisch, uitgelaten, moe, … Aangezien ik maandag moest werken besloot ik op een respectabel uur te gaan slapen. 22u was het voorziene uur dat dan uiteraard 23u werd. Als ik er Barbara’s herhaaldelijke pesterijen bijreken, was het misschien uiteindelijk 23u30.

Zondagnacht
In het holst van de nacht begon ik opeens te rillen van de kou. Na een tijdje woelen besloot ik toch eens naar het toilet te gaan. Ken je die 10 vreselijke seconden voor je moet overgeven.
Een korte schets van wat iedereen wel kent.
Je zijgt neer op je knieen en hangt over de toiletopening. De gemiddelde mens kan dit niet anders dan een redelijk vernederende positie vinden. In een flits gaat er door je heen waartoe die pot echt dient, … Om nog maar te zwijgen van de restanten die daar nog hangen, plakken of ruiken.
Een paar seconden later voel je dat het gaat gebeuren. Je krijgt flashbacks van je vorige ontmoetingen met de toiletopening, en besluit het even op te houden.
De 10 seconden lopen op z’n einde, zweetdruppels parelen op je hoofd, je rughaartjes komen in fixatietoestand, het eerste boertje zonder iets is net gepasseerd als plots…
Het geluid van een reiger weerklinkt door de badkamer. En opnieuw en opnieuw tot alle brokken door zowel mond als neus gepasseerd zijn. Je voelt je lichaam enorme inspanningen leveren om al het ongewenste uit je maag te pompen. Het gevoel tijdens het overgeven heeft 2 gezichten. Enerzijds voel je alsof je door een hel gaat anderzijds voel je je beter worden.
Plots, een stilte. Is het gedaan? Is alles eruit?
Je krabbelt recht en spoelt je mond uit. Je snuit je neus want de geur die in je neus blijft hangen is een van de vreselijkste geuren die er is.
Voldaan keerde ik terug naar bed.
Dit proces herhaalde zich nog eens die nacht, weliswaar met slijmen, zonder brokken.

Maandagochtend
Nog steeds voelde ik me belabberd. Ik besloot nog maar eens naar het toilet te gaan. Beneden gekomen had ik mn eerste kennismaking met de kat die Charlie “enkele dagen” bij ons ging laten logeren. De kat miauwde aan de voordeur waardoor ik even twijfelde om haar vrij te laten. Ik besloot het niet te doen aangezien ik verdachte nr 1 zou zijn moest de kat verdwenen zijn. Je moet weten, ik ben absoluut geen dierenvriend. Ik ben ook geen dierenhater maar zeker geen vriend.
Ik besloot de kat dus te sparen, voorlopig!
Ik slofte verder naar het toilet. Dit maal niet voor een kotsje maar wel een extra geel ochtendpisje.
Ik haalde mn geslachtsdeel boven toen ik plots beweging waarnam in de badkamer. 2x raden. Inderdaad die vreselijke kat was komen kijken naar mn geslachtsdeel! Niet dat ik het die kat kwalijk kan nemen maar er moet wel bij vermeld worden dat het een mannelijke kat is! We zitten dus met een homokat.
Geshokeerd door deze mentale verkrachting ging ik mijn bed terug opzoeken.

Na enkele uurtjes te hebben gewoeld ging ik in de living gaan liggen aangezien de dokter ging langskomen. De dokter bleek een vriendelijke hippiedokter te zijn.
Zijn verdict was, een virale infectie op maag- en darm stelsel en koorts. 2 dagen thuisblijven was de opdracht. Pietzak, 2 dagen niet gaan werken hoor ik je nu denken. Niets daarvan ik zou liever gezond zijn en gaan werken dan mij zo slecht voelen en thuis in de zetel te liggen nietsen. Nogal een geluk dat mn huisgenoten hun beste beentje voorzetten om mij te entertainen, verzorgen, medicijnen aan te smeren, … Waarvoor dank!

De kat had blijkbaar al een naam. Louis volgens Charlotte, Nintendo volgens de rest. Gaylord volgens mij.
Ik kon de kat niet meer in de ogen kijken na ons incident van afgelopen nacht.
Mijn wantrouwen begon te stijgen over het “enkele dagen logeren” van de kat. OK, dat je die kat een naam geeft ook al is het maar voor enkele dagen maar dat mijn huisgenoten samen dit gure weer trotseren om speeldgoed en eten voor die kat te gaan kopen… IK BEN GENEN DWAZEN HE.

Hopelijk is dit geen list van mn huisgenoten om de kat voor altijd te houden. Nooit meer zal ik naar het toilet durven…

Axel

1 Comment

Geef een reactie

