Waarom ik tegen kuisschema’s ben

Deze week zat ik met Charlotte en Emma in de keuken waarschijnlijk tomaat mozzarella te eten want dat eten wij nogal veel. Volgens mij heeft dat ook niet zoveel calorieën. Om mijn tomaat te snijden moest ik een paar vuile borden opzij schuiven en een paar handdoeken van de stoel smijten. Op tafel lagen ook nog een paar knaks en sportmagazines van een paar weken oud, hier en daar een paar kladbladen met geniaal rekenwerk en een paar mueslirepen van emma. Het lag daar niet proper. Emma kwam er een beetje slecht van en Charlotte wou niet meer als enige kuisen. Charlotte kan nochtans zeer goed kuisen omdat ze al veel kuisvakantiejobs heeft gedaan. Bij mij zijn er meestal veel strepen. Emma stelde voor een soort van kuisschema te maken met doorschuifsysteem. We zouden een matrix opstellen! Persoonlijk ben ik geen voorstander van zo een schema omdat ik niet zo goed omkan met druk. Ik kan wel nogal redelijk goed omgaan met vuil. Ook met mezelf als vuilaard. Mijn zus douchet haar bijvoorbeeld elke dag en soms twee keer wanneer ze een inspanning heeft gedaan waardoor ze een beetje begint te transpireren. Ik kan mij daar goed overzetten. Een ruimte moet ook een beetje leven om gezellig te worden en hier en daar een beetje rommel kan wonderen doen aan de huiselijke sfeer. Altijd goed rieken is ook maar saai e. Maar toch het schema zag er wel mooi uit en soms is het inderdaad wel beter als alles proper is en zo en als er dan mensen komen is dat ook altijd goed. Mijn taak was de trap en de gang. Op zich wel te doen. Elke keer als ik naar boven loop of naar beneden, of thuis kom via de gang zie ik bollen stof liggen en plukken haar die ik zonder schema zeker niet zou zien liggen. Het is ook wel raar dat mensen zoveel haar verliezen op een trap. Het vuil is ook altijd mooi verdeeld over de twee hoekjes van de trap. Met als gevolg dat ik dus niet meer rustig kan thuiskomen. Elke keer stress, oei ik moet mijn taak nog doen deze week. Op woensdag moet ik ook altijd huiswerk afgeven op school. Twee keer stress op een week. Je zou kunnen zeggen: doe dan toch gewoon de trap en ge zijt ervan af. Maar zo gaat dat allemaal niet.

Ondertussen is het zondagmiddag 22 november en de trap heeft nog steeds toefkes haar. 23 november start de nieuwe opdrachtenweek! Ik denk dat ik dan de living heb. Niel heeft ondertussen op msn al laten weten dat er nog een trap en een gang op mij te wachten staat. Stress.

Er is iets in uw hersenen dat moet gebeuren wanneer ge iets tegen uw zin moet doen. mensen zeggen dan, ge moet dat gewoon doen jong! E, maakt die klik. Ik denk dat dat mijn probleem is. Kliks maken.

Barbra

4 Comments

  1. ik kan ook niet te goei kliks maken… of vrienden, of een cv, of iets kunstzinnig. maar al bij al genoeg mediageil om daar niet over na te denken

Geef een reactie

