Stap 2 van het verhuisplan: De stuntepisode

Opgestaan, ontbeten, sms van charlie(gabi, ga je verhuizen vandaag), bellen naar charlie(pakt niet op), sms van charlie(met de vraag om nog eens te bellen), bellen naar charlie(pakt niet op), antwoord apparaat van charlie(ik laat een gemaakt gefrustreerd bericht na), bellen naar charlie(pakt niet op), frustratie proberen controleren,…, telefoon van charlie, EINDELIJK!

Hop naar de Tarbotstraat 49(volgens google maps 0,3 km verwijderd van mijn huis). 300 zeer lange meters aangezien ik het luminieuze plan had om de stofzuiger in m’n ene hand te houden en het stuur in m’n ander.
Bij aankomst was Charlie al aan het uitladen, weliswaar de lichte dingen zoals een balpen, een lampje, een kleine spiegel, een middelgrote spiegel, een klein kastje(uiteraard op wieletjes), …
De grote en zware zaken zoals de grote spiegel, de bureau, de andere grote spiegel, de kast, nog een spiegel, … was uiteraard een job voor mannen. Ik dus! Gelukkig was ik niet alleen maar was daar ook Thomas, zonder klak deze keer.

Wat een saaie verhuisnamiddag leek te worden draaide opeens avontuurlijk uit. Charlie had namelijk een veel te grote bureau mee die wij(Thomas zonder klak en ik) dus niet via de trap naar boven kregen. Daar zaten we dan… Met een teleurgestelde stem liet Charlie ons weten dat we het dan maar zo moesten laten. Dit was natuurlijk buiten Mega Gabi en Mega Thomas zonder klak gerekend. Ik had een fantastisch plan! We rammen de bureau via het raam van de eerste verdieping naar boven. Aaaah met een touw, hoor ik je nu denken, goed plan! Nee, mijn beste vriendjes, met een flinke dosis teamwork, kracht en tactisch verhuisvernuft kregen we het uiteindelijk door het raam( van de eerste verdieping).
Korte schets van het plan: Bureau naar koertje, stoel in koertje, Thomas nog steeds zonder klak op stoel, Charlie helpt(meer voor de show uiteraard) de bureau omhoog, ik pakte vanop het dak! de bureau aan en trok die op het dak, bureau via dak door keukenraam, missie geslaagd, Charlie in de zevende hemel, Thomas zonder klak en ik rolden nog enkele minuten na met onze spieren nagenietend van wat toch wel DE stunt van de verhuis moet zijn.

Daarna kregen we van Charlie een welverdiend drankje in de Fabula Rasa(ons nieuw stamcafé?). Thomas zonder klak volgde Charlotte braaf in haar keuze voor een Gini, ikzelf deed een beetje zot en bestelde een Lipton Ijsthee.

Stay tuned want episode 3 brengt jullie een ongelooflijke ontdekking die ik over Charlie gedaan heb!!!

Mega Gabi

Geef een reactie

